מופע האנטישמיות בהאג: לא הוצא צו לעצירת הלחימה

שלמה ריזל No Comments on מופע האנטישמיות בהאג: לא הוצא צו לעצירת הלחימה

מופע האנטישמיות בהאג: בית הדין הבינלאומי הצדיק את התביעה נגד ישראל, אך לא הוציא צו לעצירת הלחימה. בית הדין קרא להקלה בסיוע הומניטרי ומתן ענישה למי שקרא לרצח עם. בסיום דבריה אמרה נשיאת בית המשפט כי יש לשחרר את החטופים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האשמת קורבן: בית הדין הבינלאומי בהאג מסר לפני זמן קצר את החלטתו במסגרת התביעה האנטישמית של דרום אפריקה נגד הלחימה ברצועת עזה. השופטים הורו לישראל להגיש בתוך חודש דו"ח על הצעדים הנעשים למניעת "רצח עם". עם זאת, בית הדין לא הוציא בשלב זה צו לעצירת הלחימה.

נשיאת בית הדין ציטטה אמירות של שר הביטחון גלנט שהורה על סגר מלא בעיר עזה, ושל הנשיא הרצוג שאמר שלא נכון לומר שיש ״בלתי מעורבים״ וטענה כי "יש צדק מסוים בדרישת דרום אפריקה להגן על תושבי עזה".

בהקראת ההחלטה נאמר, כי בית הדין מכיר בכך שבשבעה באוקטובר חמאס פשט על ישראל והרג 1200 ישראלים, ולקח מאות בני ערובה. "לא ניתן לדחות על הסף את העתירה כפי שביקשה ישראל. ניכר כי לפחות חלק מהטענות של דרום אפריקה נופלות בתחום השיפוט של בית המשפט.

עוד הוחלט: "ישראל צריכה לנקוט בצעדים למניעת פגיעה נרחבת והשמדה. להקל על הכנסת סיוע הומניטרי. ישראל צריכה לשמור על הראיות. להגיש דו"ח בעוד חודש לבית הדין. ההחלטה התקבלה ברוב של 15 נגד 2.

השופט אהרן ברק הצטרף לצו הביניים שקרא לנקוט צעדים משפטיים נגד מי שקרא בישראל לרצח עם.

בסיום דבריה אמרה נשיאת בית המשפט כי יש לשחרר את החטופים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "החלטת בית הדין האנטישמי בהאג מוכיחה את מה שהיה ידוע מראש: בית הדין הזה אינו מבקש צדק, אלא את רדיפת העם היהודי. הם שתקו בשואה והיום ממשיכים בצביעות ועולים שלב נוסף. האג שמאג! אסור להישמע להחלטות המסכנות את המשך קיומה של מדינת ישראל, ועלינו להמשיך בכתישת האויב עד הניצחון המוחלט".



0 תגובות